Thursday 17 November 2016

Senarai tempat menarik untuk percutian di Selangor.

Senarai tempat menarik untuk percutian di Selangor



Bagi anda yang inginkan percutian singkat dan tidak jauh dari ibu kota, senarai tempat menarik untuk percutian di Selangor ini boleh dijadikan panduan untuk memilih lokasi yang sesuai. Percutian Bajet telah menyusun tempat menarik mengikut jenis percutian supaya lebih memudahkan anda memilih percutian yang dikehendaki.

Percutian alam semulajadi

Salah satu tarikan pelancongan yang banyak terdapat di Selangor ialah alam semulajadi. Lokasi tempat menarik untuk percutian pula lebih tertumpu di daerah Hulu Langat dan Hulu Selangor. Dikawasan ini ada beberapa air terjun yang cantik dan resort menarik yang menyediakan berbagai aktiviti untuk pengunjung.


Antara destinasi popular percutian alam semulajadi di Selangor ialah:

Sungai Pangsun Hulu Langat



Antara tempat menarik yang popular untuk percutian di Selangor ialah Sungai Pangsun (atau Pangsoon) yang terletak di Hulu Langat. Lokasinya atas lagi dari Sungai Congkak. Kawasan ini terdapat banyak resort ditepi sungai yang boleh dijadikan tempat penginapan. Aktiviti yang popular di Sungai Pangsun ialah mandi sungai, jungle trekking, permainan outdoor, perkelahan dan juga sesuai untuk reunion atau hari keluarga.


Ajlaa Village Resort


Ajlaa Village Resort adalah satu lagi tempat menarik untuk percutian di Selangor bagi peminat pelancongan alam semulajadi. Ia juga terletak di kawasan Hulu Langat. Lokasinya berdekatan dengan Sungai Congkak, yang merupakan kawasan air terjun popular di daerah ini. Kawasan resort agak jauh ke dalam namun cukup menarik. Resort cantik dikelilingi hutan semulajadi sangat mempersonakan. Udara bersih dan nyaman dapat dirasai terutama diwaktu pagi.

Tiga jenis chalet disediakan untuk pengunjung iaitu Bungalow, Water Chalet dan Modern Style Room. Kemudahan yang disediakan termasuk dewan, surau, gazebo, tempat bbq dan kolam mandi kanak-kanak. Berbagai aktiviti dan permainan outdoor disediakan seperti memancing, mandi sungai dan jungle trekking. Pakej murah yang ditawarkan amat sesuai untuk percutian bajet, reunion, hari keluarga atau bercuti bersendirian.

Lokasi / Alamat:
Ajlaa Village Resort
Batu 22, Sungai Lepuh,
Jalan Hulu Langat,
43100 Hulu Langat,
Selangor

Hubungi:
Tel: 019-8154750 / 017-2931955 / 010-7607211
E-mail : impianrimba@yahoo.com
Fax : 03 – 90211217

Harga:
Harga chalet 1 malam untuk 2 orang bermula dari RM120.




Impian Rimba Resort


Untuk penginapan, Impian Rimba Resort menawarkan chalet menarik dengan berbagai kemudahan untuk keselesaan anda. Terdapat 44 buah bilik dan chalet yang boleh memuatkan sehingga 200 orang tetamu pada satu masa. Jadi resort ini sesuai untuk dijadikan lokasi hari keluarga.

Lokasi / Alamat:
Impian Rimba Resort
Lot 8944, Batu 22, Jalan Pangsoon,
43100 Hulu Langat,
Selangor

Hubungi:
Tel: 03 90211221
Haji Ishak : 019 223 5304
Fazli / Nur Ain : 017 5391300
E-mail : impianrimba@yahoo.com
Fax : 03 – 90211217



Lopoh Waterfront Chalets


Lopoh Waterfront Chalets tidak kurang menariknya untuk dijadikan tempat penginapan percutian anda. Resort berhampiran kawasan air terjun ini adalah lokasi terbaik untuk anda yang ingin bercuti bersama keluarga. Harga chalet murah yang ditawarkan dan kawasan persekitaran yang cantik menjadikan resort ini sangat popular dikalangan pelancong.



Lokasi / Alamat:
Lopoh Waterfront Chalets
Pangsun, Batu 22,
43100 Hulu Langat,
Selangor

Hubungi:
Tel: 012-3667410
Email: amyliabintiazmilia@yahoo.com, juanmama04@yahoo.com, dsungailepoh@yahoo.com

D' Sg. Lepoh Chalet & Kem


D' Sg. Lepoh Chalet & Kem terletak di Batu 21 1/2. Ia adalah antara destinasi pilihan untuk percutian bajet bersama keluarga, kursus atau seminar. Suasana yang nyaman dan menyegarkan pasti memberi kedamaian pada anda yang ingin keluar dari kesibukan kota.



Lokasi / Alamat:
D' Sg. Lepoh Chalet & Kem
Lot 3461, Batu 21 ½ Kg. Kuala Pangsun,
43100 Hulu Langat,
Selangor

Hubungi:
Tel: 019-272 4714 / 0129912769
Email: amyliabintiazmilia@yahoo.com, juanmama04@yahoo.com, dsungailepoh@yahoo.com

Sungai Congkak Hulu Langat


Sungai Congkak merupakan sebuah kawasan rekreasi air terjun yang sangat popular di Selangor. Ia terletak dalam kawasan hutan semulajadi yang menghijau di daerah Hulu Langat. Selain mandi-manda, lokasinya yang strategik dan nyaman sangat sesuai untuk berkelah, berehat atau sekadar bersantai menenangkan fikiran. Disamping itu, pengunjung juga boleh melakukan beberapa aktiviti yang ada disekitar kawasan ini seperti memancing, merentas hutan dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment